Liepos 11 d. Tado Ivanausko Obelynės lauko galerijoje atidaryta skulptoriaus Mariaus Zavadskio darbų paroda „Dedikacijos“.
Parodoje rodomas skulptūras vienija tai, kad kiekvienam darbui skulptorių įkvėpė įvairių epochų dailininkų tapybos ir grafikos kūriniai. Tai pasakojimas apie keliaujančius vaizdinius, migruojančius iš vieno dailės kūrinio į kitą. Pakeliui tie vaizdiniai keičiasi, mutuoja, apauga papildiniais, praranda arba įgyja naujas prasmes ir formas.
Apie parodoje eksponuojamus darbus autoriaus žodžiais:
Chaim Soutine a Vilna 2012, bronza
Vienas žymiausių vadinamosios Paryžiaus tapybos mokyklos atstovų, litvakų kilmės dailininkas Chaimas Soutine’as pirmuosius dailės mokslus pradėjo krimsti Ivano Trutnevo vadovaujamoje Vilniaus piešimo mokykloje. Iš trumpo ir vargingo laiko, praleisto Šiaurės Jeruzalėje, išliko vos keli tapytojo kūriniai. Ko gero įspūdingiausias, prieš išvykstant į Paryžių savo šlovės pasitikti, nutapytas 1909 m. natiurmortas – didžiulė lėkštę, suvytusi silkė ir dvi plėšrios šakutės…
„Dramos būrelis“ 2010, bronza
Esti žavi Šarūno Šimulyno skulptūra, pavadinimu „Labai stiprus“. Vaizduoja ji šaunų, savimi pasitikintį vyruką. Pasinaudojau jo poza, tik aprengiau kažkada mokykloje dramos būrelyje dėvėtu kostiumu. Atrodo, gavosi kažkokio depresyvaus demono portretas, primenentis 2009 m. finansinės krizės nuotaikas.
„Tvirtas glėbys“ 2008, bronza
Kažkada Varšuvoje ant stalininės epochos statinio fasado pastebėta skulptūrinės kompozicijos vaizdinys – stotinga moteris, tvirta ranka globianti laibą berniuką, įstrigo atmintin ir pareikalavo būti vėl įkūnyta. Šįkart – mikro masteliu. Kai glėbys toks tvirtas, gali ir batuką pamesti…
„Foto su seniu šalčiu“ 2006, bronza
Skulptūra vaizduoja etnografinę sceną – miestietiškų XX a. antros pusės – XXI a. pr. Kalėdų ar Naujųjų metų sutikimo paprotį Lietuvoje. Vienas iš šeimos narių apsirengia Kalėdų seniu ( Seniu Šalčiu) ir paskambina į savo buto duris, užėjęs linksmina namiškius, dalija dovanas, klauso vaikučių eilėraštukų,ir, žinoma, kartu fotografuojasi. Linksmybės ir sintetinė barzda nebūtinai džiugina visus vienodai, bet ritualas juk turi būti atliktas, tvarka bus. Jei namų ūkyje visus kampus laiko moteris, ji velkasi ir Senolio kostiumą.
„Siamo dvyniai“ 2008, bronza
Skulptūra padaryta nusižiūrėjus į senovinę graviūrą. Bet kokią žinią ji transliuoja? Būtų galima interpretuoti kaip iliustraciją psichoanalitinei teorijai, skelbiančiai, kad žmogaus pasąmonėje glūdi tiek vyriškas (aminus) tiek moteriškas (anima) pradai. Bet gal tai labiau emancipacijos istorija?Scena, vaizduojanti moterį, besivaduojančią iš slegiančios patriarchalinės aplinkos? Tesprendžia žiūrovai.
„Prieš pakylant“ 2008, bronza
Esu didelis vokiečių ekspresionizmo skulptoriaus Ernst Barlach kūrybos gerbėjas. Vienos jo medinės skulptūros motyvą pabandžiau atkurti lipdybos būdu. Kad vaizdinys neatrodytų pernelyg slegiantis, damai pritaisiau sparnelius.
„Pranciškaus Smuglevičiaus motyvas“ 2008, bronza
Vaikystėje pamatyta varganos kokybės reprodukcija, vaizduojanti grupinį Prozorų šeimos portretą, sužavėjo, įstrigo atmintin, persekiojo, vaizdinys mainėsi, kol galiausiai išvirto į skulptūrą, kurioje beliko vienas personažas negyvenamoje saloje…
Marius Zavadskis 1979 m. gimė Kaune. Baigė Kauno dailės gimnaziją, Vilniaus dailės akademijoje studijavo magistrantūroje (2001 m.) ir aspirantūroje (2008 m.), yra Lietuvos dailininkų sąjungos narys, dirba skulptūros ir iliustracijos srityse.
Paroda Obelynės lauko galerijoje veiks iki spalio 31 d. Lankoma visą parą.