ITALŲ SKULPTORIAUS IR DAILININKO MASSIMO GHIOTTI PARODA „KITAPUS REGIMYBĖS“ (it. “Oltre, al di là delle apparenze”)

Gruodžio 20 d. antradienį, 18 val. Kauno rajono muziejuje, Raudondvario pilyje, įvyks Massimo Ghiotti metalo skulptūrų parodos „Kitapus regimybės“ atidarymas. Paroda veiks 2016 12 20 – 2017 01 29.

Massimo Ghiotti – tai menininkas, metalą pasirinkęs savo mėgstama kūrybine medžiaga, pradedant jau pirmaisiais, 1970 m. jo sukurtais darbais. Tuo laikotarpiu skulptūros buvo bronzinės, kuomet autorius sekė idėja žmogaus kūną atvaizduoti galinga plastikos jėga, tačiau neilgai trukus M. Ghiotti šį stilių paliko tam, kad galėtų įsigilinti į labiau išieškotą, rafinuotą išraišką, kurioje metalas tapo medžiaga, padėjusia atvaizduoti dar nematytas formas bei monumentalias skulptūras. Įtampos, erdvės ir elementai tampa vieniu, nepaisant juose esančių grubių, kitos tipologijos komponentų ar tiesiog postindustrinių detalių. Visi kartu jie formuoja elegantišką ir iškilmingą architektūrą. Kai kuriuos autoriaus darbus turime galimybę matyti Vilniaus Europos Parko šiuolaikinio meno muziejuje po atviru dangumi.

Dailininkas iš Torino (Italija), įprastai kuriantis skulptūras, parodoje Kauno rajono muziejuje rodo nerūdijančio plieno plokštes ir modulines skulptūras. Menininkas ne pirmą kartą rengia parodas Lietuvoje. Šį kartą į Raudondvario pilį M. Ghiotti atvežė naujausius, per pastaruosius dvejus metus sukurtus, darbus. Žinomas kaip konstruktyvių, masyvių iš industrinių detalių skulptūrų kūrėjas, šio muziejaus ekspozicinėse erdvėse pristato savo naujus kūrinius – trimates skulptūras plokštumoje. Darbai ant metalo plokštės – žiūrovui pateikiamos kaip dideles tapybos drobės. „Man svarbu, kaip išgauti perspektyvą, kaip tai galima padaryti drobėje. Ieškau naujos meno išraiškos metale. <…> Aš nenoriu, kad darbuose matytųsi reljefas, mano užduotis – vengti jo ir siekti kuo labiau priartėti prie tapybos. Radęs šį būdą tobulinu skulptūros ir tapybos junginį“, – apie savo naująją techniką pasakoja M. Ghiotti.

M. Ghiotti pasakoja, kad pirmiausia jis paruošia plieno plokštę, tada ant jos tepa dažus, pro kuriuos persišviečia raižiniai. Paskutinis sluoksnis – lyg užklijuotos metalo juostos – iš tiesų yra tik metalui sugrąžintas pradinis vaizdas. Ritmo ir įtampos kūriniams suteikia intensyvios spalvos, geometriniai ženklai, tuštumos ir nuolatinė atspindžių kaita. Visas šias jėgas savyje talpina plieno plokštė.

„Kitapus regimybės“ parodoje, pasineriame į kitokią ekspresiją ir sutinkame naujas Massimo Ghiotti naudojamas metalo formas. Jos jau praradę savo trimatę išraišką bei intensyvų brutalumą, kuriuos anksčiau autorius pasitelkdavo jėgai skulptūrų elementuose išreikšti. Metalas vis dar dominuoja, tačiau naudojamas drobės pavidalu. Tai nerūdijančio plieno plokštės – jose sąryšis, darbo pobūdžio tęstinumas bei įtampos išlieka. Erdvės bei formos taip pat įkvepia gyvybę šioms „drobėms“, viskas sugrįžta ir nukreipia vėl į kitus kūrinius. Ritmą ir įtampą joms suteikia intensyvios spalvos, geometriniai ženklai, tuštumos ir nuolatinė refleksų kaita. Visas šias jėgas savyje talpina plieno plokštė, kūriniui suteikianti ant drobės tapyto kūrinio iškilmingumo.

Parodoje taip pat eksponuojamos kai kurios modulinės skulptūros iš serijos Urbane („Miesto“) – susipažįstame su dar viena išraiškinga Massimo Ghiotti pasaulio tema. Tai mažų dimensijų nerūdijančio arba apdoroto plieno skulptūros; kartotinių geometrinių formų elementų visuma, konceptualiose „dieviškos proporcijos“ formulės paieškose sudaranti kūrinius. Šios formulės pritaikymas, skulptūroms suteikia harmoningumo bei elegancijos ir tampa dar vienu autoriaus, dirbančio su menui neįprastomis medžiagomis, klasikinės išraiškos bandymu.[1]

[1] http://lzinios.lt/lzinios/lzinios-lt-rekomenduoja/massimo-ghiotti-kitapus-regimybes-/221072

 

2016 m. gruodžio 20 d. Kauno rajono muziejuje įvyko Massimo Ghiotti parodos atidarymas. Nuotraukos D. Stankevičiaus.