Grafikės Aistės Ramūnaitės paroda „Meilės Pėdsekiai“

Lapkričio 10 d. Kauno rajono muziejuje (Pilies takas 1, Raudondvaris, Kauno r.) atidaryta ir iki gruodžio 10 d. veikė grafikės Aistės Ramūnaitės paroda „Meilės Pėdsekiai“. Paroda žymi grafikės Aistės Ramūnaitės kūrybos 40 metų kūrybos laikotarpį. Visą parodos laiką buvo galima įsigyti grafikės Aistės Ramūnaitės mažo tiražo unikalių grafikos atspaudų.

Parodos autorė atskleidžia, kad artimiausi ir prie širdies esantys – neoekspresionizmo, mistinio siurrealizmo stiliai. „Ar tai būtų ofortai, lino graviūros, tapybos darbai – aš visada eksperimentuoju, nardydama tarp kelių dimensijų. Dažnai mano grafikos presas tampa dideliu „teptuku“, kada spausdinu ir tapau ant drobės. Pats meno kūrinys tiek grafikoje, tiek tapyboje susideda iš daugelio sluoksnių, taigi, tampa ilgu kūrybos procesu. Paskutiniu metu savo sunkiuosius grafikos sluoksnius palieku tapybai, tuo metu lyg ir išlaisvinu grafikos atspaudus, suteikdama jiems elegancijos ir grakštumo“, – apie kūrybą kalba grafikė.

Aistės Ramūnaitės grafikos darbų galima rasti Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejuje, MO muziejaus, Šiuolaikinio meno centro archyvuose, „Roche Bobois“ dizaino kompanijos kolekcijoje (Paryžius, Prancūzija), „Grafiken Hus“ (Švedija), „Victorija & Albert“ muziejaus kolekcijoje (Londonas, Didžioji Britanija). Jos kūriniai taip pat kolekcionuojami privačiai Jungtinėse Amerikos Valstijose, Danijoje, Italijoje, Prancūzijoje, Norvegijoje, Švedijoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje.

 

AUTORĖ GRAFIKĖ AISTĖ RAMŪNAITĖ APIE PARODĄ:

Meilės Pėdsekiai
grafika ir…

„Meilė – tai suinteresuotumas pažinti kitą“

Tarytum iš Maldaknygės iškritę mano Grafikos darbai, pagrįsti ne tik Empiriniais tyrinėjimais, Istorijos originalais ir faktais, gal net išgryninti Ezoterinėmis patirtimis, kviečiantys atsipalaiduoti nuo Žinojimo, vedantys Gyvenimo, lyg lengvo Sapno Sode takais.

Tarsi Romantizmo epochos Maištautojas, vienišas klajūnas su Begalybe Meilės Išgyvenimų ir Troškimų.

Ar Tikrai Rembranto Kupidonai ne tik laidė Strėles, bet ir iš Nuobodulio pūtė Muilo burbulus? O vorai audė metų laikus, lyg audeklus, kuriuose Visi Žmonės kažkada mylėjosi ir mylavosi savo pirštais liesdami Gyvenimo ypatumus ir statydami Valstybę.

Dvi Papūgos nenuilstamai atkartojo viena kitą, Povai vis mėtė savo įstabias plunksnas, kuriomis Poetai rašė apie Gyvenimą, skindami žibutes ir erškėtrožes, saulėgrąžos tyliai sukosi į Mėnulio pusę.

Nevėžis vis plukdo savo Mėlynus vandenis neužmiršdamas įstabiosios Barboros Radvilaitės, o Liūtai, atvežti iš Sirijaus žvaigždyno, žiopso į karštas Žvaigždes, skaudžiai sau primindami, kad yra Jų Saugotojai.

Tada iškyla ir Žodžiai, įrašyti lyg Mįslės ar Patarlės, palikti kaboti akmens tyla, nes visuose tauriai blizgiuose paviršiuose glūdi Neišsenkama Tikrovė.

 

MENO KRITIKAS ASTIJUS KRAULEIDIS-VERMONTAS APIE PARODĄ:

Kai kupidonai pučia burbulus

Kauno rajono muziejuje, Raudondvario pilyje, atsiveria spalvotos grafikos pradininkės Lietuvoje Aistės Ramūnaitės magiškas grafikos ir tapybos pasaulis, kuriame susipina praeities paslaptys ir dabartis, kupidonai ir žibutės, liūtai ir rožės, autorės šeimos ir grafų Tiškevičių istorija. Grafikė, šių dviejų laiko gijų tarpininkė, įkvėpta daugiau kaip 500 metų skaičiuojančios savo šeimos – garsiausios žemaičių bajorų Rusteikų istorijos – ir relikvijos – grafo Alfredo Tiškevičiaus dovanotos Maldaknygės – jus kviečia į parodą „Meilės Pėdsekiai“, kurioje atsiveria visos žmogaus juslės, kur menininkė sujungia neįmanomus dalykus, ir įpainioja žiūrovą į savo be galo romantišką sielą.

Sukūrusi savo autorinę grafikos techniką, kuri yra unikali, jau daugiau kaip 40 metų nuolat savaip besikeičianti, artima tapybai, bet ir tuo pačiu išliekanti neoekspresionizmo įtakoje, grafikė Aistė Ramūnaitė naujausioje parodoje „Meilės Pėdsekiai“ tarsi sugrįžta į savo grafikos ištakas, kurių centre tampa – šeimos relikvija – Maldaknygė, pilna norų ir linkėjimų, širdies degimo ir vilties, maldų ir prisipažinimų, kurie atsispindi perlamutriniame Maldaknygės viršelio grožyje ir paraštėse. 

Grafikė, domėdamasi grafų Tiškevičių, Raudondvario dvaro istorija ir vartydama trapius Maldaknygės puslapius, atrado jai itin artimą romantizmo herojų: tragišką figūrą, ieškančią idealios meilės, viską perteikiančios per gamtą, ir vienišą. Taip Meilės Pėdsekiai parodoje atsiskleidžia per kupidonus, pučiančius muilo burbulus, liūtą, dangaus vartų ir mūsų idealų bei troškimų saugotoją, rožių ir žibučių, atkeliavusių iš vaikystės prisiminimų, simbolius, per tekstūras ir prisilietimus, kvapus ir vaizduotę žadinančius vaizdus, romantišką grafikės Aistės Ramūnaitės poeziją ir įstabius metatekstus. 

Aistė Ramūnaitė parodoje „Meilės Pėdsekiai“ yra tarsi tarpininkė, parodanti, kas laiko siūlais jungia autorės giminę ir dabartį. Ryšys su savo praeitimi, pasakojimai tampa parodos akstinu parodyti kartu ir romantiškąjį grafų Tiškevičių laikotarpį, atkurti praeities simbolius, kurie būtų perteikti šiuolaikiškai. Šioje parodoje Aistės Ramūnaitės grafika yra švelnesnėje spalvų gamoje. Parodoje „Meilės Pėdsekiai“ grafikė yra režisierė, kaip tradicijų tęsėja, susitapatinanti su romantizmo herojumi, kuris viską gyvenime priima kaip savo vidinę šviesą ir drąsiai neša ją tolyn. 

Aistės Ramūnaitės parodos „Meilės Pėdsekiai“ pasiruošimą lydėjo įvairios šeimos relikvijos, George’o Gordono Byrono poezija, Williamo Wordswortho lyrinė poema „Daffodils“, Eimanto Gudo knyga „Mėlynas kraujas“, Emily Brontë romanas „Vėtrų kalnas“, Rembranto ir Vivienne Westwood kūryba, Virginia Woolf knyga „A Haunted House“, Juozas Tumas-Vaižgantas ir Maironis. 

Meilės pėdsekiai – tai savo gyvenimo prasmės ieškotojai, kuriais galime būti kiekvienas iš mūsų šioje grafikės Aistės Ramūnaitės parodoje. Galbūt paroda „Meilės Pėdsekiai“ kažką paskatins daugiau rašyti meilės laiškų ir prisipažinimų, nes juk meilė yra svarbiausia, apie ją viskas ir turi suktis.

 

PLAČIAU APIE PARODOS AUTORĘ AISTĘ RAMŪNAITĘ:

Grafikė Aistė Ramūnaitė 1983 m. baigė grafikos specialybę Vilniaus dailės akademijoje. Nuo to laiko dalyvauja parodose Lietuvoje, Estijoje, Lenkijoje, Danijoje, Švedijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Argentinoje, Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoj. Grafikė yra surengusi daugiau kaip 30 personalinių parodų Lietuvoje bei užsienyje, dalyvavusi daugiau kaip 130-yje grupinių parodų Lietuvoje bei užsienyje.

1990 m. tapo Lietuvos dailininkų sąjungos nare;

1997 m. tapo Grafikens Hus Mariefred nare, Švedija.

2007 m. įstojo į East London Prantmakers, Didžioji Britanija.

1993 m. apdovanota pirmo laipsnio diplomu už geriausius metų grafikos kūrinius, Biennale Baltisk Graphic, Švedija;

1991 m. laimėjo stipendiją Lippe district, Vokietija;

1994–1998 m. apdovanota Lietuvos Valstybės aukščiausiojo laipsnio diplomu.

2001–2013 m. gyveno Londone, Didžiojoje Britanijoje.

Dirbo ir tobulino savo įgūdžius East London Printmakers – Rytų Londono grafikos dirbtuvėse. Dalyvavo grupinėse parodose tokiose Londono galerijose, kaip „Bankside gallery“, „Smoke House gallery“, „Blue Door gallery“, „Print Room gallery“, „Swains Lane gallery“, „Shoredich Town House gallery“, „Victoria&Albert Childhood Museum“, „Pushkin House gallery“, „Ostrakon Gallery“ (Italija).

Dėstė pagal savo sukurtas grafikos redukcijos technikas Londono ir Italijos grafikos dirbtuvėse.

Šiuo metu dėsto grafiką Kauno Antano Martinaičio dailės mokykloje, yra mokytoja ekspertė.

Renginio nuoroda: https://fb.me/e/3cO37ENyh

 

Parodos atidarymo akimirkos:

Alinos Butrimės nuotr.